'Barcelona sluit gigantische sponsordeal met streamingsdienst à 60 miljoen euro'
Volgens diverse Spaanse media gaat FC Barcelona komende week een gigantische sponsordeal wereldkundig maken. Diario SPORT claimt over details te beschikken: volgens het dagblad gaat Spotify jaarlijks zestig miljoen euro neertellen.
De Catalaanse club zette in eerste instantie hoog in tijdens de onderhandelingen met het Zweedse streamingsbedrijf. De beleidsbepalers wilden een overeenkomst sluiten met een duur van vijftien tot dertig jaar. De onderhandelaars van Spotify zagen een dergelijke termijn niet zitten. De verwachting is dat de komende vier jaar de naam van het muziekbedrijf te zien zal zijn op de voorkant van het shirt van Barça. Daarnaast valt de naam van Spotify ook op de trainingstenues te bewonderen.
SPORT verzekert dat Barcelona maar liefst 60 miljoen euro per seizoen binnen hengelt met de sponsordeal. Daarnaast is president Joan Laporta in onderhandeling met de streamingsdienst om de naam van Camp Nou aan het bedrijf te verkopen. Dit zou de financieel noodlijdende club nog eens tientallen miljoenen extra op jaarbasis moeten opleveren.
Barcelona is gebaat bij een vermogende partner die miljoenen euro's neertelt. Naast sportieve malaise is ook de financiële situatie van de club extreem zorgelijk. Met een grote sponsorovereenkomst kan het salarisbudget verder stijgen, waardoor aanwinsten eenvoudiger kunnen worden ingeschreven voor La Liga.