Feyenoord zwaait Adidas uit en gaat vanaf volgend seizoen in zee met Brits merk
Feyenoord en het kledingmerk Castore hebben elkaar gevonden. De twee partijen hebben een meerjarige overeenkomst gesloten waardoor het merk vanaf het seizoen 2023/2024 op het shirt van de Rotterdammers pronkt.
Door de samenwerking met Castore strijkt Feyenoord een mooie zakcent op. Per jaar ontvangen de Rotterdammers zo’n acht miljoen euro. "Castore heeft zich geprofileerd als een belangrijke nieuwe speler in de wereld van de sportkleding", begint Joris van Dijk, commercieel directeur van Feyenoord, op de clubsite. "Wij zijn ervan overtuigd dat dit nieuwe partnership zal zorgen voor meer nationale en internationale zichtbaarheid voor zowel Castore als Feyenoord."
Niet alleen Feyenoord, maar ook het Britse kledingmerk is in zijn nopjes met de samenwerking. "Samenwerken met een club met zo'n imposant verleden en voor het eerst actief zijn op de Nederlandse markt is een belangrijke stap voor ons", reageert Pascal Lafitte, directeur partnerships van Castore. "Het is fantastisch dat Feyenoord erop vertrouwt dat wij hen kunnen helpen hun sportieve doelen te bereiken."
Castore is een merk dat zich graag met clubs verbind die bekend staan om de fans. Zo heeft het kledingmerk al overeenkomsten bereikt met Newcastle United, Aston Villa en Rangers FC. In de Eredivisie kijkt het ook naar FC Utrecht en FC Twente.
Feyenoord 🤝 Castore
— Feyenoord Rotterdam (@Feyenoord) January 27, 2023
Het meerjarige partnership gaat in vanaf komende zomer: