PSV-hoofdsponsor doet aan 'uitgenaste marketing': 'Niet te verklaren waarom'
PSV heeft sinds 2016 Energiedirect.nl als shirtsponsor. Het bedrijf was destijds de opvolger van Philips en is tot op de dag van vandaag een van de belangrijkste en meest zichtbare sponsoren, maar niet meer de grootste geldschieter.
Dat merkt het Eindhovens Dagblad op. PSV-clubwatcher Rik Elfrink ziet dat het energiebedrijf sommige zaken groots aanpakt, maar dat er soms ook wordt teruggevallen op projecten die dichtbij de PSV-fans staan. "De onderneming was eerder bijvoorbeeld betrokken bij de komst van wijlen Diego Maradona naar Eindhoven", aldus Elfrink. Ook Romário de Souza Faria kwam via Energiedirect.nl twee keer langs in 2019 en dit jaar.
Een andere actie van het bedrijf was de kersttrui. "Voor de zevende keer is deze maand een speciaal stuk textiel ontworpen dat PSV-supporters tijdens de feestdagen kunnen dragen. De meeste PSV-sympathisanten hebben het ding om de een of andere reden omarmd en willen er ook graag een hebben, zo blijkt uit de belangstelling voor het truitje", aldus Elfrink.
"De huidige subsponsor is van plan om er nog jaren mee door te gaan en profiteert via het hebbedingetje nog altijd van de naamsbekendheid die als shirtsponsor is opgebouwd", vervolgt de journalist, die het over 'uitgenaste marketing' heeft. "Waar de nodige supporters nog blij mee zijn ook. Het is niks hoogdravends en ook niet precies te verklaren waarom, maar velen zijn tussen midden en eind december dolblij met iets simpels als een kersttrui."