Barcelona speelt met logo van het merk van rapper Drake op het shirt in de Clásico
FC Barcelona treedt met een wel heel bijzonder shirt aan in de Clásico tegen Real Madrid aankomende zondag. Op de borst van de Catalanen is een logo van een uil te zien, refererend aan het merk van de Canadese rapper Drake.
Dat communiceert de club via de officiële kanalen. Het idee achter het spelen in het shirt van de rapper komt door de samenwerking met Spotify. Het logo van het streamingsplatform wordt verwisseld met dat van OVO, het merk van Drake. Het idee is om voetbal en muziek bij elkaar te brengen. De rapper zelf is groot voorstander van het shirt, is te zien op zijn socials.
Het zal de eerste, maar niet de laatste keer dat zo een shirt zal worden gedragen. Volgens de club en hoofdsponsor Spotify staan er meer van dit soort samenwerkingen op de planning tijdens de rest van het seizoen.
Het toneel van de Clásico van aanstaande zondag is het Estádio Santiago Bernabeu. Om 16.15 zal er worden afgetrapt.
🦉 @Drake 💙❤
— FC Barcelona (@FCBarcelona) October 14, 2022
First artist to hit 50 billion @Spotify streams. First artist to share the @FCBarcelona shirt. pic.twitter.com/cBiHjge5FG