Recordverkoop voor Feyenoord: dit verdiende de club aan shirtverkoop
Feyenoord heeft afgelopen seizoen een recordomzet behaald met de verkoop van shirts. Nog nooit verkocht de club zoveel shirts als het afgelopen seizoen. Volgens Rijnmond is de recordverkoop behoorlijk lucratief voor de Rotterdammers.
Volgens Rijnmond leverde de shirtverkoop de club een slordige tien miljoen euro extra op. "Het is ons beste merchandise-jaar ooit geweest", zegt commercieel directeur Ruud van der Knaap. Sinds de samenwerking met Castore verkocht de club 2,5 keer meer shirts dan tijdens het kampioensjaar 2022/2023.
Vooral de populariteit van Santiago Gimenez droeg bij aan het succes. Na zijn hattrick tegen Ajax in de Klassieker steeg de vraag naar zijn shirt explosief. "Vorig jaar hebben we wat containers naar Mexico gestuurd om te kijken of we de populariteit van Gimenez konden gebruiken en verzilveren. Dat is best goed gelukt", aldus Van der Knaap.
Daarnaast onderzoekt de club nieuwe markten in Japan en Zuid-Korea, mede dankzij spelers Ayase Ueda en Hwang In-beom. "We zijn een relatief kleine competitie, dus we moeten creatief zijn om in landen als Japan, Zuid-Korea en Mexico zichtbaar te blijven", legt Van der Knaap uit. De club ziet veel kansen in deze markten en wil de komende jaren nog verder doorgroeien in de verkoop van merchandise.